ErgoInGambia.reismee.nl

Stageweek 2

De tijd vliegt hier voorbij! We zitten al in onze derde week van de zeven.

Vorige week was het evaluatieweek op Kobisala. Hier stonden Charlotte en Astrid. Emma stond op de SLBS bij de kleuters. We hebben vooral geobserveerd hoe ze hier de evaluatie en testen afnemen in de verschillende levels en grades. We vonden het vreemd dat zelfs ook de kleuters een hele week lang evaluatie hadden. Hierbij moesten ze kennis hebben over het alfabet, de afgelopen thema's (kledij, lichaam en dieren) en fysieke proeven.

Tijdens een test in level 1 moesten de kinderen één voor één naar voor komen bij de juf. De rest van de klas had niets te doen dus hadden we het idee om iedereen een kleurplaat te geven en ze te laten kleuren. We hebben mooie en minder mooie resultaten gekregen. Hierna moesten wij deze punten geven, dit voelde heel raar voor ons!

We hebben op vrijdag samen gezeten met de directeur van SLBS voor overleg over ons ingezamelde geld. Hiermee gaan we alle stoelen in de primary school opknappen en repareren. Hiervoor zijn we al langs een schrijnmakerij gegaan en we zijn een prijs overeengekomen. We zullen snel onze nieuwe stoelen zien!

Zaterdag zijn we op safari geweest! We hebben alle dieren gezien in het park. Dit was zo een geweldige ervaring! We hebben er alle 3 van genoten!

Zondag zijn we naar Brikama geweest om vuilbakken te kopen voor op beide scholen. We hebben er ondertussen al 2 op Kobisala gezet en deze worden goed gebruikt!

Voor zo ver de update!

Groetjes Astrid, Emma en Charlotte