ErgoInGambia.reismee.nl

Stageweek 1

Het is zaterdag, onze 1ste stageweek zit er op!

Astrid en Emma hebben de week door gebracht op de Kobisala school en Charlotte op SLBS. In de namiddag gingen Emma en Astrid naar de SLBS omdat Kobisala sluit om 13u. Het zijn lange en vermoeiende dagen geweest. Elke dag hadden we een lange wandeling voor de boeg van 1,5 uur. Charlotte de kreeg de fiets mee omdat zij elke dag alleen moest gaan (niet haar sterkste punt).

We hebben al veel individuele therapieën gegeven rond schrijfmotoriek en schrijfvaardigheid. We merken wel dat deze kinderen hier nog moeilijkheden mee hebben. Alsook het alfabet. Dus er is nog wat werk aan de winkel. Ook proberen we de leerkrachten bij te brengen dat werken met materiaal het leren stimuleert. Hier gaan we volgende week een workshop over geven op school.

We hebben wel een shock meegemaakt. Dit doordat we gezien hebben hoe kinderen worden geslagen in de klas (met stok of riem) tot wenens toe. Hier waren we erg van geschrokken, omdat dit in België al lang niet meer wordt toegepast. We hebben hier wel een gesprek over gehad met de leerkrachten, maar deze zien dit niet als 'dramatisch'. 'Het is de normale gang van zaken', zeggen ze, 'anders doen ze het de volgende keer gewoon opnieuw'. Hier moeten we nog mee leren omgaan.

Vandaag zijn we naar Lamin Lodge gegaan met onze nieuwe vrienden van Thomas More. Dit zijn 4 studenten van kleuter- en lageronderwijs. Hier hebben we een boottocht gemaakt over de mangroves en zijn we een lokaal dorp gaan bezoeken. Hier stond ook de grootste boom van heel Gambia. 'The Elephant Tree'. Hier waren 2 gezichten van olifanten in te herkennen. We zijn ook in de boom geweest want deze was hol. Erna zijn we iets gaan eten en drinken in een houten constructie. Hier waren enkele aapjes aanwezig die de flesjes leegdronken van de mensen die ze achter lieten. We moesten met een stok ons verdedigen als de aapjes dichterbij kwamen. Toen wij door gingen waren ze direct daar om ook ons uit ons flesje de restjes te halen.

We zijn erna ook nog naar de Serrekunda Market geweest, maar dit was ongelooflijk druk! We zijn er in totaal maar 15 min geweest om eens een kijkje te gaan nemen. Het is een enorme markt en gaan zeker nog eens terug gaan!

Wat morgen zal brengen zal een verassing zijn en dan gaan we weer een leuke stageweek tegemoed!

Groetjes Charlotte, Emma en Astrid

Greet

Klinkt super-interessant! Geniet ervan ;)

Petra Gielen

Super om jullie verhalen te lezen en heel blij dat we op deze manier op de hoogte blijven!! Tof dat jullie nieuwe studenten hebben leren kennen en samen uitstappen maken tijdens het weekend. De foto's zien er veelbelovend uit!! Ik verheug me erop.... Dikke kus en knuffel van het thuisfront! :))))

Véronique windey

Amai super werk dat jullie leveren meisjes ! Iedereen zal jullie hulp vast en zeker waarderen.
Vele Grtn van het koude thuisfront ! Stuur maar wat zonlicht door af en toe. ????

Mimi Market

Bedankt voor de update!