ErgoInGambia.reismee.nl

Stage week 6 oeps

Dag lieve vriendjes en vriendinnetjes

Het is al weer even geleden, maarja wat je dan met onze drukke agenda's! We zijn druk bezig geweest (en nog steeds) met onze stageopdrachten en we hebben ons werk voor de bachelorproef.

Even geleden hebben we familiebezoek gehad. We hebben veel uitstappen gedaan samen en natuurlijk ook Sanyang, ons dor, laten zien. We hebben ze kennis laten maken met de schooltjes en ons leven hier. Dit bezoek heeft ons alle 3 deugd gedaan.

Ons werk met de stoelen die we gaan renoveren loopt vlot, ondertussen hebben we al 100 stoelen laten maken (rood en groen) de andere 100 zijn nu nog in de maak en worden blauw en zwart.

Op de privéschool hebben we de schoolborden onderhanden genomen, deze hebben we een nieuw likje verf gegeven. Dit was dringend nodig! Volgende week starten we met de buitenmuur van de school wit te verven. Hier hebben we het idee om alle handen van de leerlingen en ook die van de leerkrachten en onszelf op de muur te zetten. We hopen dat dit een mooi resultaat gaat geven, zodat de buitenmuur er even mooi uit ziet als de school zelf!

We zijn afgelopen zaterdag met Fatou (de vrouw van de directeur) naar de markt gegaan om ingrediënten te gaan kopen. Samen hebben we 'Benechin' gemaakt! Dit is een rijstgerecht met kip en groenten (je kan dit ook met vis maken). Het is eerst witte rijst die je stoomt waar dan veel bouillon bij komt , waardoor de rijst bruin wordt. Hier worden nog wat groenten bij gegooid, die we eerst goed proper moesten maken. Typisch aan dit gerecht is dat alles in 1 pot wordt gekookt. We hebben ons best gedaan want het was super lekker! We hebben dit samen met het hele gezin opgegeten. Typisch Gambiaans is dat iedereen uit 1 kom eet met de handen, wij hebben toch een lepel gekregen waar we heel dankbaar voor zijn!

Zondag zijn we ook met Fatou naar Brikama geweest om stoffen te gaan uitkiezen. We gaan namelijk een Gambiaans kleedje laten maken! Ieder van ons heeft een eigen stof gekozen. Hierna zijn we terug naar Sanyang gekomen om deze af te geven bij de kleermaker. Deze heeft ons soorten kleedjes laten zien en wij mochten kiezen wat we wouden! Daarna heeft hij ons helemaal opgemeten, we zijn heel erg benieuwd naar het resultaat!

Volgende week is al onze laatste week...

De tijd gaat hier zo snel. We kijken heel erg uit naar het laatste weekend! Dan is het cultuurfestival in Sanyang, met veel muziek en dans! We zijn erg benieuwd!

Tot snel (als we er aan denken )

Kusjes Astrid , Charlotte en Emma